Matkällaren

Vår blogg om allt gott. Till alla ni nomnom-människor där ute. Vi vet, vi vet, det finns miljoner av oss. Men det stoppar oss inte. Det blir restauranger, mat, vin, kaffe, öl, recept, inspiration och kärlek. Lämna gärna feedback, frågor eller önskemål i kommentatorsfälten.

Sturepassagen

Idag stod jag bakom baren på nyöppnade (öppnade igår) Sturepassagen. Baren ligger alltså inne i det som förvandlas till Sturecompagniet på torsdag, fredag och lördagskvällarna.

Maskinen är en mysig LM Linea med en stor Mazzer Electronic. Kaffet är smått unikt, en blandning på Papa Nya Guinea och Sidamo rostat av allas vår Per Nordby på da Matteo i Göteborg.

Stod och drog fantastiska shots med en crema som fick mig att bli en aning hispig. Så vackert.

Gå förbi och njut kaffet. Ordinarie barista är förundransvärda Rebecka Thurfjell, men det väntas många skoj gästspel.


Ja det är en eldsprutande Pac-man.

— Post From My iPhone

5 kommentarer på “Sturepassagen

  1. Tack älskade du för hjälpen idag! Jag har legat i total dvala hela dagen, sovit och… ja, sovit mer. Snart vill jag ses! Kram

  2. emma
    29/11/2008

    tack för ditt inhopp vännen, snart är vi alla friska igen o kan jobba,men du är alltid välkommen på ett gästspel d vet du!!! kramen!

  3. 42beans
    30/11/2008

    Tack själva! Mitt nöje. Pratade med Bankan om att gästspela på tisdag också. Aktuelltish?

  4. Jag googlade ”kräksjuka” för en stund sedan och det verkar som att jag ska hålla mig borta från jobbverksamhet ett tag pga smittorisk. Får samråda med kära Ankan och därefter återkomma. Aight?

  5. sluta kräkas rebecka – det är inte ok.jag tittar in på tisdag chris. då blir det åka av!

Lämna en kommentar